|
|
|
Saabprojekt
|
|
Postat av: EimundPostat av: emulVilka bakfjädrar är det du satt på där bak? Okapade eller kapade? Bakfjädrarna kommer fra en 99 turbo `78. De er foreløpig okapade Det er helt riktig. Foreløpig For tiden jobber jeg med å komme på plass
|
|
Annonstips från nätet
|
|
Pep just till i min mobil. Kom på att jag inte tagit bort sms-bevakningen på "Saab 99 Turbo" på Blocket Här är iaf annonsen: http://www.blocket.se/gotland/Saab_99_turbo_78__objekt__29403486.htm?ca=8&w=3
|
|
Köpes och sökes 92 - 9000
|
|
Aha då är det ju en annan femma ringer imorgon! Mvh Jesper
|
|
Säljes och bytes 92 - 9000
|
|
Hel & fin men lite blekt. Fram & baksäten Pris 500:- Kan tas med på väg ner till göteborg på fredag fredrik.ekendahl@telia.com 070-5878801
|
|
Saabklubbens forum 99 - Classic 900
|
|
Re: b201c
av peter engqvist
@ 43 minuter 50 sekunder sedan
16v insuget passar inte på 8v. men det är enkelt att modifiera en 8v så ett lh-system från 16v passar. precis byggt om min -88 från k-jet till lh från en 16v -89
|
|
|
|
Nej för alla 3 /Fredrik
|
|
Saabklubbens forum 92 - Sonett
|
|
Jeg fikk brent i stykker ignatoren da jeg, på totakteren, koblet + til + på bensinpumpen. Jeg ble fortalt i etterkant at den burde vært koblet rett på + fra tenningslåset.
|
|
|
|
Är det 1000 kr st du menar då? I så fall har jag hittat billigare i etuna. Mvh Jesper
|
|
Saabprojekt
|
|
Jag satt och kollade om en husvagn skulle passa bra efter bilen. Jag parade ihop 2 bilder och skälvklart så ska det vara en tidstypisk Polarvagn 300 i så fall.
|
|
|
|
Ingen aning tyvärr!
|
|
Saab Sport & Rally
|
|
Ja skulle du "råka" hitta underdelen så ska du vara glad för de växer ju inte på träd precis.
|
|
|
|
mycket bra information men jag undrar om 8v hade annan insprutning än CIS sprutet? eller kom det först med b202 motorn? alltså med elektriska spridare? passar insuget från 16v motorn på 8v motorn? misstänker att det inte gör det men om man int
|
|
|
|
Tack för svar! Kopplade antagligen fel första gången och brände ignitorn. Trodde man kunde använda jorden som finns inne i brytarplattan och samma plus som används till brytarspetsarna. Men något måste gått snett... Provade att starta bil
|
|
|
|
Söker efter vänster dörrytter plåt till 95 96 (dörr skinn)
|
|
Saab Sport & Rally
|
|
Hej! Tack för snabbt svar. Då vet jag vad jag ska leta efter i ladan. Vet inte om underdelen finns kvar, men med din bild blir det iaf lättare att rota runt i kartongerna, nu när jag vet vad som saknas. MVH/Stefan
|
|
Saabprojekt
|
|
|
|
|
|
Tack för snabb respons! Det var inte aggregataxeln. Minns tyvärr inte vad det var, men känner ganska säker på att det inte var det. Jag har tyvärr inte så händiga vänner. Vad tror ni man får ge för en motor?
|
|
Saabprojekt
|
|
Grymt :-()
|
|
Saabprojekt
|
|
Då var det dags att uppdatera lite. Har snart gjort färdigt "kickup:en" till bakvagnen och fästena till huvudbågen är på plats. Håller just nu på att svetsa rost i framvagnen. Det är inte många saker som är tråkigare än att ros
|
|
|
|
Kom du hen utan problem??
|
|
|
|
Hemma från Gistad kommer lite nygammal info om 59.orna. Jag pratade med Åke Karlsson i lördags. Han var ju chef för karossproduktionen i Linköping. Enligt honom så var det inte tal om att kapa några befintliga karosser då man gjorde 95:an. Ha
|
|
|
|
Kolla med meken om det var aggregataxeln som gett upp. Motorn måste ur i så fall. Citat:Byte vattenpump, men då var det något i motorn som var knas.
|
|
|
|
Har du ingen i din närhet som kan hjälpa dig med ett motorbyte? (så du slipper lämna den på verkstad för att få det gjort) En 99:a motor bör ju inte vara så svårt att hitta, och ett byte är inte alltför komplicerat om man har lite erfare
|
|
|
|
Hej hej! Har haft min 99:a från 1980 på verkstan över sommarn. Byte vattenpump, men då var det något i motorn som var knas. Så enda lösningen (enligt min meck) är att byta ut motorn. Frågan är vad jag ska göra? Han sa att arbetet skulle
|
|
Saab Sport & Rally
|
|
Jag hoppas på personen jag avser snart hör av sig fast han har fått minst två personliga PM som han inte svarat på, trots att han med största sannolikhet har ett svar till mig. Till Fredrik.A. Hjorted, Västervik, du är inte i behov av någon
|